Załóż bezpłatne konto

Jak tani kurier obniża ceny paczek

Jak tani kurier obniża ceny paczek

 

Osoby i firmy regularnie korzystające z usług takich serwisów jak tani kurier, mogą się zastanawiać jak to jest możliwe, że ceny w nim są niższe niż w firmach kurierskich. Czy ktoś dopłaca do wysyłanych przesyłek, czy po prostu serwis przynosi straty? Nic z tych rzeczy. Aby poznać odpowiedź na to pytanie, należy zrozumieć jak działa branża kurierska. Zysk firm zależy przede wszystkim od ilości dostarczanych przesyłek. Marże na pojedynczych paczkach nie są duże. Odliczając koszta paliwa, amortyzację samochodów, utrzymanie obiektów, pensje dla pracowników i podatki, każda paczka przynosi od 1 do 3 złotych zysku. Dopiero jeśli przemnożymy to przez kilkaset tysięcy paczek miesięcznie, mamy do czynienia z prawdziwą skalą zysków.

Serwis tani kurier to jeden z klientów tzw. brokerowych. Ma on podpisaną umowę z wybranymi firmami kurierskimi, w której zobowiązuje się dostarczyć pewną minimalną ilość paczek miesięcznie. Może to być 100, 500, a nawet kilka tysięcy. Jeśli wywiąże się z tych zobowiązań, firma kurierska udziela jej rabat na wysyłane paczki. Wysokość bonifikaty może wynosić od kilku do nawet kilkunastu procent. Co robi zatem tani kurier, aby pozyskać taką liczbę paczek? Oferuje swoje usługi przez internet wszystkim, którzy chcą przesyłki wysyłać wygodnie, tanio i bez wychodzenia z domu. Wszystkie formalności mogą załatwić online, a kurier sam zgłosi się po paczkę w określonym czasie lub miejscu.